POLÍTICAS DE RECONOCIMIENTO, PRÁCTICAS ESTATALES E INTERCULTURALIDAD

PUBLICACIONES

Artículo

Autores

Revista

Año

The Socio-Political Dynamic of the Constituent Process.

Claudio Fuentes.

In Carlos Peña and Patricio Silva (ed). Social Revolt in Chile. Triggering Factors and Possible Outcomes. New York: Routledge.

2021

Francisca Carril, Claudio Fuentes y Rocío Yon.

Economía y Política 8(2): 95-129.

2021

María Ignacia Ibarra E. & Paulina Rojas Pizarro

El Mostrador

2020

María Ignacia Ibarra E. & Wladimir Riquelme Maulén

POLIS Revista Latinoamericana.

2019

Juana del Carmen Aigo , Juan Carlos Skewes , Camila Bañales-Seguel, Wladimir Riquelme Maulén , Soledad Molares, Daniela Morales, Debbie Guerra
& María Ignacia Ibarra E.

Geographical Review

2020

Rosa Lázaro Castellanos
& María Ignacia Ibarra E.

Intersecciones encarnadas: (con)textos críticos en género, identidad y diversidad. Ediciones Bellaterra.

2019

Antonia Barreau D.
& María Ignacia Ibarra E.

Huertas familiares y comunitarias: cultivando soberanía alimentaria. Ediciones UC.

2019

Mapuche People. Representations of the Nation through discursive production in the Gulumapu

García Barrera, Mabel;
Caniuqueo, Sergio;
Foote, Susan;
Park Key, Ames

Anclajes

2019

Movimiento territorial indígena y gobiernos locales. Etnografía de caso en una comuna de La Araucanía, Chile

Caniguan, Natalia

Antropologías del Sur

2019

Mapuche political, educational and linguistic demands and public policy in Chile

Francisca de la Maza;
Carlos Bolomey

British Journal of Sociology of Education

2019

From Spaces to Circuits of Extraction: Value in Process and the Mine/City Nexus

Arboleda, Martín

Capitalism Nature Socialism

2019

Persistence and Changes in State dependence in a mapuche indigenous territory, Chile

Francisca de la Maza;
Carlos Bolomey

Critique of Anthropology

2019

Evaluación de impacto ambiental en Chile: Análisis de tendencias 1992-2017

Fuentes, Claudio;

Documento de trabajo
ICSO Nº59/2019

2019

Counteracting Victimization in Unequal Educational Contexts: Latin American Migrants, Friendship Dynamics in Chilean Schools

Webb A.;
Alvarez P.

Equity and Excellence in Education

2019

Chile Presidential Elections of 2017. How Many Indigenous People Vote and For Whom?

Fuentes Saavedra, Claudio;
De Cea, Maite;

Teitelboim, Berta

Estudios Políticos

2019

Teaching indigenous languages in Chile: perceptions of Traditional Educators

Becerra-Lubies, Rukmini;
Bolomey Cordova, Carlos;
Meli Fernandez, Daniela

International journal of bilingual education and bilingualism

2019

Revitalization of indigenous languages and cultures: critical review of preschool bilingual educational policies in Chile (2007-2016)

Becerra-Lubies R.;
Mayo S.;
Fones A.

International Journal of Bilingual Education and Bilingualism

2019

Del antagonismo territorial a la convivencia territorial, equilibrar lo macro y micro político

Huircapan, Sergio Caniuqueo

Journal of Latin American Geography

2019

Tourism, indigenous peoples and cultural heritage in Mexico and Chile

Oehmichen Bazan, Cristina;
de la Maza Cabrera, Francisca

Pasos-revista de turismo y patrimonio cultural

2019

Sentipensar mapuche con las aguas del Huenehue: Hacia una ecología política y una antropología por demanda

Ibarra, María Ignacia;
Riquelme, Wladimir

POLIS
Revista Latinoamericana

2019

Ciclo de conversaciones antropologías del sur: josé bengoa

Espinoza, Claudio;
Campos, Luis;

Contreras, Paula

Revista Antropologías del Sur

2019

Reconocimiento de los pueblos indígenas: Qué y cuánto se reconoce en las constituciones del mundo

Fuentes, Claudio;
Fernández, Juan Esteban

Documento de trabajo
icso – nº46/2018

2018

Getting there and staying in: first-generation indigenous students’ educational pathways into Chilean higher education

Webb A.

International Journal of Qualitative Studies in Education

2018

Anthropological condiments for a theater scene myth and rite in intercultural representation

Espinoza-Araya, Claudio

Journal of Historical Archaeology & Anthropological Sciences

2018

Los límites del reconocimiento en Chile. La Comisión de Verdad Histórica y Nuevo Trato y un voto de minoría

Espinoza, Claudio

Revista Tiempo Histórico

2018

Re-signifying and negotiating indigenous identity in university spaces: a qualitative study from Chile

Webb A.;
Sepúlveda D.

Studies in Higher Education

2018